Rugaciunea parintilor pentru copiii lor

Doamne Dumnezeule! Fiii pe care ii am sunt un dar al bunatatii Tale. Tu ai facut a se naste in mine simtamantul care ii face scumpi inimii mele, simtamantul dragostei parintesti.

Tie iti inchin copiii mei, Doamne! Binevoieste a le fi lor Parinte; eu sunt un neputincios muritor si fara de ajutorul tau nu pot face nimic.

Tu Cel Ce dai hrana pasarilor cerului, Cel Ce pazesti floarea ce rasare in mijlocul stancilor, Parinte a toata lumea, binevoieste a ingriji si de copiii mei, ca sa poata fi fericiti si in viata aceasta si in cea viitoare. Ajuta-mi sa cultiv in ei bunatatea si printr-o buna crestere sa ii fac folositori semenilor.

Da-le lor, Doamne, intelepciune, ca sa cunoasca si sa voiasca binele . Da-le lor comorile cele ceresti ale virtutii, ca acestea sunt bogatii nepieritoare. Nu cer pentru ei, Dumnezeul meu, bogatii pamantesti care sunt supuse stricaciunii, ci Te rog sa le dai trupuri sanatoase si iubitoare de osteneala, ca sa poata castiga lupta impotriva relelor vietii. Pazeste inimile lor de orice alunecare pacatoasa si apara nevinovatia lor.

Randuieste, Preabunule Stapane, ca ei sa ajunga prin harul Tau fii credinciosi ai Sfintei noastre Biserici si sa binecuvanteze Numele Tau in veci.

Doamne Dumnezeule, iarta-ma ca nu stiu sa cresc cum se cuvine acesti copii pe care Tu mi i-ai daruit. Iarta-ma, Dumnezeule, iarta-ma! In loc sa invete de la mine numai cele bune, copiii invata si cele rele si fara sa vreau devin prilej de sminteala pentru ei. Degeaba ii sfatuiesc sa faca binele si sa tina poruncile daca ei vad ca eu nu le pazesc. Degeaba ii indemn cu vorbele daca faptele mele nu sunt pe masura.

O, cat sunt de vinovat in fata Ta si a lor! In loc sa Te marturisesc prin faptele mele am facut impotriva. Greu cu adevarat este pentru mine, pacatosul, sa cresc cum trebuie copiii. Cum va creste un copil care nu a vazut in parintii sai pilde de fapte bune?

Iarta-ma, Doamne, iarta-ma! Iarta-i si pe parintii, pe mosii si stramosii mei, pentru toate pacatele pe care le-au savarsit, fiind prin ele pietre de poticnire pentru urmasii lor.

Indrepteaza-ma pe mine, pacatosul, Doamne, sa duc o viata curata ca sa-mi pot indrepta copiii pe calea poruncilor Tale.

Sa vina pacea Ta peste casa noastra, sa vina peste noi mila Ta, ca sa sporim in fapte bune si in tot ce e bineplacut Tie. Ca sa petrecem cealalta vreme a vietii noastre in pocainta si sa dobandim in aceasta viata darul Tau, iar in cealalta fericirea de veci. Pentru rugaciunile Preabinecuvantatei Nascatoarei de Dumnezeu si ale tuturor sfintilor Tai. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu